Přeskočit na hlavní obsah

Jak funguje svoz zásilek (vč. limitu objednání)

Aleš Kylar avatar
Autor: Aleš Kylar
Aktualizováno před více než 5 měsíci

Efektivní svoz zásilek je klíčovým krokem k rychlému a spolehlivému doručení vašeho balíku. V Delivro spolupracujeme s několika předními dopravci, z nichž každý má svá specifická pravidla pro objednání a realizaci svozů. Připravili jsme pro vás přehled, abyste měli jasnou představu o tom, kdy a jak bude vaše zásilka vyzvednuta.


UPS a FedEx

Pokud potřebujete odeslat zásilku co nejrychleji, dopravci UPS a FedEx nabízejí možnost svozu ještě tentýž pracovní den.

  • Podmínka: Zásilka musí být v aplikaci Delivro objednána do 11:00 dopoledne.

  • Jak to funguje: Pokud splníte tento časový limit, v kalkulačce máte možnost svolit svoz na dnešní den.

Tip pro urgentní zásilky: Pokud potřebujete zásilku odeslat ještě tentýž den a zmeškali jste časový limit 11:00, neváhejte nás kontaktovat na našem zákaznickém supportu. Vytvořte zásilku v aplikaci na následující den a my se pokusíme manuálně vytvořit svoz na vaši adresu ještě tentýž den. Úspěšnost takového urgentního svozu však závisí na mnoha faktorech, jako je PSČ a vytíženost kurýrů v dané lokalitě (někde může být krajní termín 14:00, jinde je limit 11:00 neúprosný). Uděláme pro vás maximum!


GLS, DPD a PPL

U dopravců GLS, DPD a PPL funguje svoz zásilek na principu objednání s předstihem, zpravidla na následující pracovní den.

  • Podmínka: Zásilka musí být v aplikaci Delivro objednána do 17:00 hodin (do 5 odpoledne) předchozího dne.

  • Jak to funguje: Pokud objednáte do 17:00, kurýr přijede pro váš balík nejdříve následující pracovní den.

  • Příklad: Objednáte-li zásilku v pondělí v 16:00, svoz proběhne v úterý. Pokud objednáte v pondělí v 18:00 (tedy po 17:00), svoz bude naplánován až na středu.

Důležité upozornění ohledně etiket: U GLS a DPD si etikety netisknete sami. Kurýr si přiveze své vlastní štítky a nalepí je na připravené balíky. U PPL, UPS a FedEx je naopak nutné etikety vytisknout a nalepit na balík před příjezdem kurýra.


Co dělat, když se svoz neuskuteční?

Přestože se snažíme zajistit maximální spolehlivost svozů, v ojedinělých případech (např. při zvýšeném vytížení před svátky, nedostatku kurýrů apod.) se může stát, že kurýr pro zásilku nedorazí v očekávaném termínu.

  • Co nejdříve nás kontaktujte: Pokud se svoz neuskuteční v daný den, prosíme, napište nám co nejdříve na náš zákaznický support.

  • Naše podpora: Okamžitě za vás otevřeme interní "případ" u dopravce a budeme urgovat co nejrychlejší vyzvednutí zásilky. Přestože samotný svoz není zcela v našich rukou, uděláme maximum pro to, abychom zajistili, že vaše zásilka bude vyzvednuta v co nejkratším čase.


Koordinace s kurýrem: Užitečný tip

Z naší strany bohužel nemáme přímé kontakty (telefonní čísla) na lokální kurýry jednotlivých dopravců. Proto doporučujeme:

Tip: Při prvním svozu si zkuste s kurýrem vyměnit telefonní číslo. To vám umožní budoucí koordinaci a případné upřesnění času příjezdu, což může výrazně zefektivnit proces svozu pro obě strany. Mějte však na paměti, že kurýři nejsou povinni vám svůj kontakt sdílet.

Dostali jste odpověď na svou otázku?