Efektivní svoz zásilek je klíčovým krokem k rychlému a spolehlivému doručení vašeho balíku. V Delivro spolupracujeme s několika předními dopravci, z nichž každý má svá specifická pravidla pro objednání a realizaci svozů. Připravili jsme pro vás přehled, abyste měli jasnou představu o tom, kdy a jak bude vaše zásilka vyzvednuta.
UPS a FedEx
Pokud potřebujete odeslat zásilku co nejrychleji, dopravci UPS a FedEx nabízejí možnost svozu ještě tentýž pracovní den.
Podmínka: Zásilka musí být v aplikaci Delivro objednána do 11:00 dopoledne.
Jak to funguje: Pokud splníte tento časový limit, v kalkulačce máte možnost svolit svoz na dnešní den.
Tip pro urgentní zásilky: Pokud potřebujete zásilku odeslat ještě tentýž den a zmeškali jste časový limit 11:00, neváhejte nás kontaktovat na našem zákaznickém supportu. Vytvořte zásilku v aplikaci na následující den a my se pokusíme manuálně vytvořit svoz na vaši adresu ještě tentýž den. Úspěšnost takového urgentního svozu však závisí na mnoha faktorech, jako je PSČ a vytíženost kurýrů v dané lokalitě (někde může být krajní termín 14:00, jinde je limit 11:00 neúprosný). Uděláme pro vás maximum!
GLS, DPD a PPL
U dopravců GLS, DPD a PPL funguje svoz zásilek na principu objednání s předstihem, zpravidla na následující pracovní den.
Podmínka: Zásilka musí být v aplikaci Delivro objednána do 17:00 hodin (do 5 odpoledne) předchozího dne.
Jak to funguje: Pokud objednáte do 17:00, kurýr přijede pro váš balík nejdříve následující pracovní den.
Příklad: Objednáte-li zásilku v pondělí v 16:00, svoz proběhne v úterý. Pokud objednáte v pondělí v 18:00 (tedy po 17:00), svoz bude naplánován až na středu.
Důležité upozornění ohledně etiket: U GLS a DPD si etikety netisknete sami. Kurýr si přiveze své vlastní štítky a nalepí je na připravené balíky. U PPL, UPS a FedEx je naopak nutné etikety vytisknout a nalepit na balík před příjezdem kurýra.
Co dělat, když se svoz neuskuteční?
Přestože se snažíme zajistit maximální spolehlivost svozů, v ojedinělých případech (např. při zvýšeném vytížení před svátky, nedostatku kurýrů apod.) se může stát, že kurýr pro zásilku nedorazí v očekávaném termínu.
Co nejdříve nás kontaktujte: Pokud se svoz neuskuteční v daný den, prosíme, napište nám co nejdříve na náš zákaznický support.
Naše podpora: Okamžitě za vás otevřeme interní "případ" u dopravce a budeme urgovat co nejrychlejší vyzvednutí zásilky. Přestože samotný svoz není zcela v našich rukou, uděláme maximum pro to, abychom zajistili, že vaše zásilka bude vyzvednuta v co nejkratším čase.
Koordinace s kurýrem: Užitečný tip
Z naší strany bohužel nemáme přímé kontakty (telefonní čísla) na lokální kurýry jednotlivých dopravců. Proto doporučujeme:
Tip: Při prvním svozu si zkuste s kurýrem vyměnit telefonní číslo. To vám umožní budoucí koordinaci a případné upřesnění času příjezdu, což může výrazně zefektivnit proces svozu pro obě strany. Mějte však na paměti, že kurýři nejsou povinni vám svůj kontakt sdílet.
