Přeskočit na hlavní obsah

Rozdíl mezi Importem a Exportem zásilky

Při vytváření zásilky v aplikaci Delivro je prvním důležitým krokem správné rozlišení mezi službou Export a Import.

Aleš Kylar avatar
Autor: Aleš Kylar
Aktualizováno před více než 6 měsíci

Export: Zasílání z vaší adresy do světa (nebo po ČR)

Když zvolíte službu Export, znamená to, že vy jste odesílatelem a zásilka se bude vyzvedávat z vaší adresy (která je standardně v České republice) a doručovat se na jinou adresu.

  • Příklad:

    • Posíláte balík z vašeho sídla v Praze na adresu zákazníka v Brně.

    • Posíláte zboží z vašeho skladu v Ostravě k obchodnímu partnerovi v Německu.

    • Odesíláte dokumenty z vaší kanceláře v Českých Budějovicích klientovi v USA.

V podstatě jde o jakékoli odeslání zásilky od vás směrem k příjemci.


Import: Vyzvednutí zásilky z jiné adresy a doručení k vám

Naopak, služba Import slouží k situacím, kdy si přejete vyzvednout zásilku z jiné adresy (ať už v zahraničí, nebo jinde v České republice) a doručit ji k vám na vaši adresu. V tomto případě jste tedy příjemcem zásilky, kterou iniciujete vy.

  • Příklad:

    • Potřebujete vyzvednout vzorky zboží od dodavatele v Číně a doručit je k vám do České republiky.

    • Chcete si nechat poslat zboží od dodavatele z Polska přímo k vám domů/do firmy.

    • Potřebujete přesunout inventář z jednoho vašeho externího skladu v Brně do hlavního skladu v Praze.

V tomto případě kurýr vyzvedává zásilku na adrese, kterou určíte jako "odesílatele" pro import, a doručuje ji na vaši adresu.


Při výběru služby v kalkulačce Delivro vždy zvažte, zda zásilka vychází od vás (Export) nebo směřuje k vám (Import).

Dostali jste odpověď na svou otázku?