Přeskočit na hlavní obsah

Zrušení zásilky

Zjistili jste, že jste udělali chybu při vytváření zásilky, nebo se změnily plány? V Delivro máte možnost zásilku zrušit.

Aleš Kylar avatar
Autor: Aleš Kylar
Aktualizováno před více než 6 měsíci

Jak zrušit zásilku

  1. Přejděte do Hlavního přehledu: Po přihlášení do aplikace Delivro se dostanete na Hlavní přehled (dashboard).

  2. Vyberte zásilku: Klikněte na zásilku, kterou si přejete zrušit. Na pravé straně obrazovky se vám otevře detailní okno s informacemi o zásilce.

  3. Záložka „Správa“: V tomto detailním okně naleznete několik záložek. Klikněte na záložku „Správa“.

  4. Zrušit zásilku: Zde uvidíte červené tlačítko „Zrušit zásilku“. Klikněte na něj.

  5. Potvrzení zrušení: Zobrazí se vám potvrzovací dialog s textem:

    "Opravdu si přejete tuto zásilku zrušit? Zásilku se sledovacím číslem [číslo zásilky] do [destinace] se Vám pokusíme zrušit, pokud to podmínky a lhůta na zrušení u dopravce PPL (případně jiného dopravce) stále dovolí. Pokud budete mít potíže se zrušením vaší zásilky, neváhejte nás kontaktovat na naší zákaznické lince."

    Následně klikněte na červené tlačítko „Zásilku chci definitivně zrušit“ pro potvrzení.


Co když nelze zásilku zrušit?

Možnost zrušení zásilky závisí na konkrétním dopravci a fázi přepravy.

  • Většinou to jde ihned: Pokud zásilku zrušíte krátce po vytvoření, je vysoká pravděpodobnost, že zrušení proběhne úspěšně.

  • Kdy zrušení nemusí být možné: Pokud například zkoušíte zrušit zásilku vytvořenou včera, a kurýr (např. GLS, který vozí vlastní etikety) už s ní dnes ráno vyjel na trasu, zrušení již nemusí být proveditelné systémově.

Důležité: I v případě, že systémově nelze zásilku zrušit, stále se nic neděje!


Jak zabránit fakturaci nezrušitelné zásilky

Pokud zrušení zásilky není možné, je klíčové pochopit mechanismus fakturace:

  • Fakturace probíhá až po převzetí: Zásilka vám bude účtována pouze v případě, že ji předáte do přepravy a dopravce aktivuje její sledovací číslo.

  • Nepředání zásilky: Pokud zásilku nepředáte kurýrovi (ať už ji nepřipravíte k vyzvednutí, nebo ji prostě odmítnete předat), její sledovací číslo se nestaktivuje a zásilka vám nebude účtována.

  • Informování zákaznické podpory: Je vhodné informovat naši zákaznickou podporu (prostřednictvím chatu nebo e-mailu), že konkrétní zásilku nakonec neodesíláte. Tím zajistíte, že se předejde případným nejasnostem.

Díky tomuto systému máte plnou kontrolu nad svými náklady, i když se plány na poslední chvíli změní.

Dostali jste odpověď na svou otázku?